You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

Loading...

Balonul cu aer cald este făcut din …

Învelișul este cusut cu poliester durabil special și nailon. Este făcut din 24 de fâșii verticale. Baloanele au un înveliș de tip Z cu un volum de 3000 metri cubi. Coșul este deschis și, exceptând pilotul, se pot urca la bord până la 4 persoane, depinzând, în principiu, de temperatura aerului. Cilindri speciali de Propan-Butan se găsesc în coș și sunt conectați printr-un dublu arzător care încălzește aerul din învelișul balonului. Acestea sunt produse de către firma cehă Kubicek respectând cele mai înalte standarde tehnologice.

Cum și când zboară balonul cu aer cald …

Balonul zboară cu viteza și în direcția vântului. Datorită direcției și vitezei curenților de aer ce diferă pe verticală, pilotul poate direcționa balonul într-o direcție sau în alta sau își poate alege un loc potrivit pentru aterizare.
Zborurile cu balonul cu aer cald pot avea loc doar în intervalul orelor cu lumină, după răsărit, dar nu mai tarziu de 2 ore de la răsăritul soarelui, din cauza faptului că pământul încălzit de soare începe să creeze un fenomen termic care trebuie evitat. Zborurile pot avea loc după amiaza, cu 2 ore înainte de apus, când fenomenul termic scade. Pe timpul iernii balonul poate zbura pe întreaga durată a zilei, având în vedere că temeperaturile sunt scăzute și relativ costante pe întreg parcursul zilei.
Vântul este un factor major în zborul cu balonul. Decolarea este favorabilă la o viteză a vântului de până la 10 km/h, altfel devine mai dificil și periculos. În zbor nu se simte vântul pentru că balonul se deplasează o dată cu masa de aer iar în interiorul coșului nu se resimte o temperatură mai scăzută.
Viteza vântului este esențială atât în timpul decolării cât și în timpul aterizării. Locurile de aterizare sunt de obicei câmpii și câmpuri nelucrate, pășuni ori ogoare cu suficient spațiu pentru o aterizare foarte bună. Aterizarea este cel mai important moment al călătoriei noastre deoarece indiferent cât de frumos a fost zborul nostru, cel mai important este să avem o aterizare fericită. Acesta este și motivul pentru care urarea celor care iubesc zborul cu balonul cu aer cald este “Aterizări fericite!

Știai că:

Dacă cele două arzătoare s-ar opri simultan, balonul va cădea cu o viteză de aproximativ 5 m/s, având in vedere faptul că învelișul se comportă asemenea unei parașuteAterizarea la această viteză este dură, dar nu periculoasă pentru viața pasagerilor.

Frații Mongolfier

Apariţia primului balon cu aer cald este legată de numele pionierilor francezi ai aviaţiei, fraţii Mongolfier. Prima demonstraţie publică al unui balon fără pilot realizat din pânză groasă a avut loc pe 5 iunie 1783 în Anone. Balonul atinge o înălţime de 1800 de metri şi durează 10 minute. Pe 19 septembrie 1783, fraţii fac a doua încercare, de data aceasta balonul având şi “echipaj” – o oaie, un cocoş şi o raţă. Scopul experimentului este de a verifica dacă aerul din cer este respirabil. Spre surprinderea tuturor, echipajul a supravieţuit! Balonul rămâne în aer timp de 8 minute, călătoreşte 3 km până la o înălţime de 460 de metri, după care aterizează. Acest zbor are loc în faţa unei audienţe la palatul regal din Versailles, fiind văzut chiar de Regele Franţei, Ludovic al XVI-lea şi de Regina Maria Antoaneta.