You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

Loading...

Balonul cu aer cald este făcut din …

Învelișul este cusut cu poliester durabil special și nailon. Este făcut din 24 de fâșii verticale. Baloanele au un înveliș de tip Z cu un volum de 3000 metri cubi. Coșul este deschis și, exceptând pilotul, se pot urca la bord până la 4 persoane, depinzând, în principiu, de temperatura aerului. Cilindri speciali de Propan-Butan se găsesc în coș și sunt conectați printr-un dublu arzător care încălzește aerul din învelișul balonului. Acestea sunt produse de către firma cehă Kubicek respectând cele mai înalte standarde tehnologice.

Cum și când zboară balonul cu aer cald …

Balonul zboară cu viteza și în direcția vântului. Datorită direcției și vitezei verticale a curenților de aer, pilotul poare direcționa balonul într-o direcție sau în alta sau își poate alege un loc potrivit pentru aterizare.

Zborurile cu aer cald pot avea loc doar în intervalul timpul orelor de lumină, după răsărit, dar nu mai tarziu de ora 10 AM, din cauza faptului că pământul încălzit de Soare începe să creeze un fenomen termic care trebuie evitat. Zborurile pot avea loc după amiaza, cu 2 ore înainte de apus, când fenomenul termic scade. Pe timpul iernii balonul poate zbura pe întreaga durată a zilei, având în vedere că norii împiedică razele de soare să încălzească suprafața pământului.

Vântul este un factor major în zborul cu balonul. Decolarea este favorabilă la o viteză a vântului de până la 10 km/h, altfel devine mai dificil și periculos. În zbor nu se simte vântul pentru că balonul se deplasează o dată cu el, așa că în interiorul coșului nu se resimte o temperatură mai scăzută. Viteza vântului este esențială în timpul aterizării.

Există două tipuri de aterizări – bună și foarte bună. Putem spune că o aterizare este bună atunci când toți pasagerii sunt în viață și sănătoși. O aterizare foarte bună are loc atunci când balonul poate fi folosit din nou. Pe vânt mai puternic, coșul balonului poate fi târât pe pământ pentru 10, 20 sau chiar 30 de metri la un unghi de 45 de grade și chiar poate sări ușor o dată sau de două ori înainte de oprirea finală, dar, atât timp cât pasagerii sunt in interiorul coșului, aceștia sunt protejați. Locurile de aterizare sunt de obicei câmpii și câmpuri nelucrate cu suficient spațiu pentru o aterizare foarte bună. Este important de știut că pilotul poate elibera o parte din aerul cald prin tragerea coroanei balonului, aterizându-l repede într-o eventuală situație critică.

Un fapt interesant:

Chiar dacă cele două arzătoare s-ar opri simultan, balonul va cădea cu o viteză de maxim 5.5 metri pe secundă, având in vedere faptul că învelișul se comportă asemenea unei parașute. Aterizarea la această viteză este dură, dar nu periculoasă pentru viața pasagerilor.

Pe lângă vânt, zborul cu balonul trebuie sa aibă în vedere condițiile meteorologice. Ploaia nu este periculoasă, dar în cazul unei ploi bruște trebuie să se gasească un loc de aterizare.

Balonul cu aer cald poate fi folosit pentru …

Există trei mari utlizări ale zborului cu balonul:

  • Zbor liber: Zbor de la sol la o înălțime de până la 1000 m pentru o durată de aproximativ 1 oră. Acest zbor lasă un sentiment de libertate de neuitat. Atingînd ramurile copacilor, zburând prin aer unde puteti vedea păduri, câmpuri, sate precum păsările este cu adevărat o experiență plăcută chiar și pentru cei care se tem de înălțimi.
  • Zbor ancorat: Ridicări cu balonul la o înălţime de 10, 20 sau chiar 30 de metri ancorat de sol cu frânghii. Este o metodă de a permite cât mai multor persoane să se bucure de experienţa zborului cu balonul pentru o scurtă perioadă de timp. Fiecare ridicare durează în jur de 5 minute, 60 de persoane într-o oră. Copiii se bucură cel mai mult de ridicările ancorate şi singurele condiţii sunt să nu se sperie de zgomotul făcut de arzătoare şi să aibă cel puţin 5-6 ani sau să fie însoţiţi de parinte;
  • Zbor promoţional: Anvelopa balonului are un spaţiu publicitar imens de pe care se pot monta bannere publicitare. Baloanele achiziţionate prin proiect promoveaza programul INTERREG V-A. De asemenea, bannere publicitare se pot monta pe toată suprafaţa coşului şi alte campanii publicitare includ distribuţia de flyere şi dulciuri direct din zbor. Adesea, zborurile promoţionale sunt ridicări ancorate, dar care pot fi combinate cu zboruri libere sau cu pasageri.
Un fapt interesant: În mod tradiţional, fiecare zbor este sărbătorit prin deschiderea unei sticle de şampanie. Această tradiţie datează din secolul al XVIII-lea când baloanele cu aer cald au devenit un capriciu al aristocraţiei franceze. În unul din primele zboruri cu balonul, piloţii aduceau la bord o sticlă de şampanie pe care, în loc să o consume, o făceau cadou în semn de gratitudine persoanelor pe al căror câmp aterizau.

Povestea fraţilor Montgolfier

Apariţia primului balon cu aer cald este legată de numele pionerilor francezi ai aviaţiei, fraţii Mongolfier.

Prima demonstraţie publică al unui balon fără pilot realizat din pânză groasă a avut loc pe 5 iunie 1783 în Anone. Balonul atinge o înălţime de 1800 de metri şi durează 10 minute.

Pe 19 septembrie 1783, fraţii fac a doua încercare, de data aceasta balonul având şi “echipaj” – o oaie, un cocoş şi o raţă. Scopul experimentului este de a verifica dacă aerul din cer este respirabil. Spre surprinderea tuturor, echipajul a supravieţuit!

Balonul rămâne în aer timp de 8 minute, călătoreşte 3 km până la o înălţime de 460 de metri, după care aterizează. Acest zbor are loc în faţa unei audienţe la palatul regal din Versailles, fiind văzut chiar de Regele Franţei, Ludovic al XVI-lea şi de Regina Maria Antoaneta.